tiistai 22. syyskuuta 2015

Kastikointia

Yhteen liitä

Esitykuvien ohessa olen kokeillut valmistaa kastikoista pisaraa, johon sain opettajaltamme Akelta hyvän neuvon. Kastikoihin tulisi tehdä ura toiseen päähän, jotta siihen saadaan upotettua lanka. Kun lanka makaa kaikkien kastikoiden päällä, juotetaan se kiinni. Ylimääräinen aines viilataan pois langan alapuolelta. Tämän jälkeen voi kastikkavanan muotoilla haluamallaan tavalla.
Kokeilin pyöreätä lankaa kastikoiden liittämiseen, mutta se ei istunut sahaamiini ja viilaamiini kokolihin. Kuitenkin sisäistin tekotavan, jolla tämän saa toimimaan.


En tehnyt suoraan saman kokoista pisaraa, kuin olin suunnitellut, vaan kokeilin välityksiä ja taipuisuutta.


Lankani oli karvan verran reilu 1mm paksuista, mutta se antoi aika paljon periksi. Voisi olla hyvä kokeilla valmistaa neliölankaa oikeaan koruun ja jättää se paksummaksi. Lopuksi myös kastikoiden sisällä oleva lanka poistetaan, jolloin jäljelle jää vain kastikoiden välissä oleva lanka.


 Pidän kyllä tästä tekniikasta ja se saa pisaran näyttämään kevyeltä. Aivan kuin kastikat olisivat irrallaan toisistaan ja leijuisivat pisaran mallissa. Tiedossa on suuri määrä putken ja langan vetämistä, mutta sarjatyönä tekemällä saa osia nopsaan valmiiksi.

-Jonna



1 kommentti: