tiistai 15. syyskuuta 2015

Hopea hehkumaan

Proton aloitus

Sain hyvän ajatuksen ketjun tekemiseen. Halusin yhdistää lenkit toisiinsa siten, ettei ketjusta tulisi kovin korkea. Kokeilin pienemmillä lenkeillä yhdistämistä, mutta se ei miellittänyt omaa silmääni. Kolmannen ahaa- elämykseni koettua syntyi yhteen juotetuilla putkilla koottu ketju. Tähän olen tyytyväinen. Se on taipuisa ja mukautuu kaulalle.


Kiviksi päätin laittaa halkaisijoiltaan 4mm sinisiä saafiireja. Riipuksen keskikiveksi suunnittelin noin 9mm x 7mm soikean, sinisen topaasin. Mielestäni siniset kivet sopivat hopean kanssa ja myöskin pisaroiden. Alla olen vetänyt putken 1mm paksuisesta hopealevystä ja siitä on tuleva istukoita kiville. Safiirit tulevat putki-istutuksella ja topaasi lankaistutuksella.

 

Harjoittelin lankaistukan tekoa 6mm kivelle ja se onnistui ensimmäiseksi yritykseksi hyvin. Tosin kivi on pyöreä ja oikea istukka tulisi olemaan soikea, mutta ymmärsin, kuinka se rakennetaan. Työskentelyni on jo hyvässä vaiheessa ja saan proton varmasti piakkoin tehtyä.

-Jonna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti